Dagje Nara

Kyoto dag 6

’s Ochtends naar Nara gereisd met de trein. Daar aangekomen was het nog frisjes. We wilden de route van Lonely Planet door Nara volgen, maar het kostte wat tijd om naar het beginpunt, de Japanse tuinen van Isui-en, te navigeren. Daar aangekomen heerlijk gewandeld totdat Jurriaan halverwege moest poepen (had hij al 3 dagen niet gedaan). We hebben hem stiekem in een houten hutje verschoond en we konden weer verder. Verderop had hij weer gepoept en zijn we snel doorgelopen naar de ingang waar toiletten zijn. Het werd ook wel weer ‘ns tijd om naar de volgende bestemming te gaan.

Maar niet voordat we even gingen lunchen bij het lokale restaurantje: een bamboe huisje met papieren muren en supermooi uitzicht op het park.

Helaas was het eten niet te vreten, echt heel vies. Er waren twee gehaktballetjes, maar voordat we er erg in hadden had Jurriaan die al weggegapt. Bleef er witte rijst over en een aantal hapjes met vieze ondefinieerbare smaken, inclusief een rauw ei en een bakje met iets slijmerigs waar een zoute vissige smaak aan zat.

Na amper iets gegeten te hebben maar wel de boel bijna afgebroken te zien worden door Jurriaan gingen we verder op pad. De tweede stop was een grote tempel met daarin een grote boeddha. Echter was de rij voor de ingang zo lang dat we besloten verder te gaan. Een mooie wandeling verder kwamen we bij een supermooie tempel met heel veel lantaarns. Jammergenoeg was het voor Jurriaan genoeg en zijn we niet naar binnen gegaan maar zijn we richting het treinstation gegaan en hebben we onderweg nog curry met Japans rundvlees als avondeten gegeten in Nara.