Reisverhalen van Japan

27 apr. 2018

Japan, here we come!

Yes, eindelijk is het zover: we vertrekken vandaag voor drie weken naar Japan, het land van de Rijzende Zon! Na er lang naar uitgekeken te hebben, is de grote dag aangebroken!
28 apr. 2018

Jetlag & Japanse rechtlijnigheid

Yes, eindelijk, de verlossende woorden dat de landing is ingezet en dat we binnen een half uurtje zullen landen op Kansai International Airport in Osaka, Japan. Het is inmiddels net iets voor half negen ’s ochtends, Japanse tijd, en dat betekent dat het in Nederland ongeveer half twee ’s nachts is.
29 apr. 2018

Kyoto Tower & Higashi-Hongaji Tempel

Kyoto dag 1

Zo, het eerste nachtje in Kyoto zit erop en we zijn klaar voor de dag! Waar het over het algemeen verstandig is zo snel mogelijk het nieuwe dag- en nachtritme te volgen om over een jetlag heen te komen, volgde Jurriaan zijn natuurlijke ritme en heeft rond middernacht, voor zijn gevoel net na zijn middagslaapje, ongeveer een uur over ons bed gerausd voordat hij weer in slaap viel.
30 apr. 2018

Zuidelijk Higayishama & rijstjes

Kyoto dag 2

Vandaag vroeg uit de veren en klaarmaken voor een wandeling door Zuidelijk Higayishama, een wandeling die we in de Lonely Planet hebben gevonden. Na een klein beetje zoeken in de stad hadden we snel in de gaten waar het startpunt van de wandeling zou zijn en we zagen hier en daar ook al wat andere wandelaars dezelfde kant opgaan.
1 mei 2018

Parken & Nishiki Food Market

Kyoto dag 3

In de ochtend vertrokken wij richting Kyoto Imperial Park, een groot park in Kyoto met daarin het Kyoto Imperial Palace en volgens de Lonely Planet erg de moeite waard. Eerst hebben wij nog wat sushi en nasi meegepikt bij de supermarkt om in het park te kunnen picknicken.
2 mei 2018

Osaka Aquarium Kaiyukan

Kyoto dag 4

Vandaag ook eens een dagje speciaal voor Jurriaan: we gaan naar het Osaka Aquarium Kaiyukan, het grootste aquarium van de wereld waar ze zelfs een paar walvishaaien en Japanse reuzenkrabben hebben.
4 mei 2018

Dagje Nara

Kyoto dag 6

’s Ochtends naar Nara gereisd met de trein. Daar aangekomen was het nog frisjes. We wilden de route van Lonely Planet door Nara volgen, maar het kostte wat tijd om naar het beginpunt, de Japanse tuinen van Isui-en, te navigeren.
5 mei 2018

Apen & bamboe

Kyoto dag 7

‘S ochtends met de trein naar de wijk Arashiyama geweest om eerst het Arashiyama Monkey Park Iwatayama en daarna het lokale bamboebos te bezoeken. Het apenpark was een flinke klim op een heuvel, maar voor Jurriaan super leuk en hij kon stukjes banaan aan de apen geven.
7 mei 2018

Jurriaan... kan... lopen!!!

Op weg naar de stad Takayama in de Japanse alpen

Vandaag eerst afscheid genomen van de vissen bij het hotel in Kyoto en daarna met de taxi (met belabberde chauffeur die reed alsof hij voor het eerst in Kyoto reed) naar het station, om de trein naar Takayama te nemen.
8 mei 2018

Wandelen door Takayama

Takayama dag 1

Vandaag begon met een traditioneel Japans ontbijt in de Ryokan. Daarna hebben we van alles geregeld voor ons verblijf in Takayama: de treinrit naar Kawaguchi-ko voor overmorgen, een trip met een cable-car in de bergen voor morgen, en informatie over Takayama voor vandaag.