Reisverhalen van Nieuw Zeeland

20 feb. 2015

Auckland

Date: 19 February 2015 at 16:41:04 CET Location: Mayoral Drive, Auckland, Auckland, New Zealand Vandaag alweer met het vliegtuig. Al weer voor de derde dag op rij en na deze vlucht hebben we alweer elf vluchten achter de rug in de eerste drie weken van de reis (gelukkig nog maar zeven te gaan in de drie maanden die nog volgen).
21 feb. 2015

Auckland

De volgende dag hebben we eerst in het centrum van Auckland in een leuk eettentje ontbeten en gebruik gemaakt van de WiFi om wat dingen uit te zoeken voor de reis (er zijn minder WiFi spots in Nieuw Zeeland dan we hadden gehoopt) en hebben we wat surf- en skateboard winkels afgestruind, tot het tijd was om de campervan op te halen.
22 feb. 2015

Uretiti

Date: 20 February 2015 at 00:18:50 CET Weather: 22°C Overcast Location: State Highway 1, Waipu, Northland, New Zealand Na een aardige eerste nacht in de camper was het tijd om de reis in Nieuw Zeeland echt te beginnen!
23 feb. 2015

Russell

Date: 22 February 2015 at 22:36:52 CET Weather: 19°C Overcast Location: 17 Matauwhi Road, Russell, Northland, New Zealand Omdat het lampje van de motor nog steeds brandde besloten we om eerst maar eens een garage op te zoeken, aangezien we nog ruim 5 weken met dit barrel op pad moeten.
24 feb. 2015

Matauri Bay

Date: 23 February 2015 at 22:37:31 CET Location: 1739 Matauri Bay Road, Matauri Bay, Northland, New Zealand Na een avond die onverwacht in het teken kwam te staan van een nieuwe techniek om muggen te verdelgen (met een kaars van het plafond schroeien), begonnen we ondanks de regen en natte was vol goede moed aan onze trip in de Bay of Islands.
25 feb. 2015

Spirits Bay

Date: 24 February 2015 at 22:36:09 CET Weather: 24°C Showers Nearby Location: Spirits Bay (Piwhane Bay), New Zealand Vanaf de mooie strandcamping stond er vandaag een lange rit richting het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland op de planning.
26 feb. 2015

Trounson Kauri Park

Date: 25 February 2015 at 03:05:58 CET Weather: 24°C Showers Nearby Location: Trounson Park Road, Donnellys Crossing, Northland, New Zealand Na een heerlijke nacht aan het prachtige strand van de Spirits Bay reden we richting volgens velen het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland, Cape Reinga (het echte noordelijkste puntje ligt een aantal kilometer verderop).
27 feb. 2015

Auckland

Date: 26 February 2015 at 20:01:02 CET Location: Trounson Park Road, Donnellys Crossing, Northland, New Zealand Nadat we gisteren onderweg al de hoogste Kauri boom van Nieuw Zeeland hadden gezien, gingen we vanochtend op pad om de rest van het Kauri bos te bekijken.
28 feb. 2015

Whitianga

Date: 27 February 2015 at 19:58:03 CET Location: 81 Greenslade Crescent, Northcote, Auckland, New Zealand Na onze tweede stop in Auckland reden we naar een van de favoriete vakantiebestemmingen van vele Nieuw Zeelanders, het schiereiland Coromandel.
1 mrt. 2015

Waikato

Date: 1 March 2015 at 08:19:05 CET Weather: 21°C Mostly Clear Location: 790–793 Hot Water Beach Road, Hot Water Beach, Waikato, New Zealand We begonnen de dag bij de Hot Water Beach, een strand waar bij eb twee warmwatergeisers heet water van een graad of vijfenzestig op het strand laten stromen en het de bedoeling is om kuilen te graven om vervolgens in te zitten met water dat je op warmte hebt gebracht met de gewenste mix van water uit de geisers en uit de zee.