Reisverhalen van Myanmar

4 feb. 2015

Een reis terug in de tijd

Van Hong Kong, via Bangkok, naar Yangon

Vandaag zeggen we Hong Kong vaarwel en gaan we met de airport express richting het vliegveld. Eenmaal op het vliegveld aangekomen, stond bij onze vlucht nog geen gate en vertrektijd op de borden, dus hadden we nog even tijd om te ontbijten bij de Starbucks, dachten we.
5 feb. 2015

Pagoda's en een brandende zon

Dagje Yangon

Vandaag hebben we uitgetrokken om Yangon te bezoeken. De wandeltocht door downtown Yangon bleek een hele opgaaf, omdat het met 36 graden bloedheet was en het in de zon niet uit te houden was.
6 feb. 2015

Een magische treinrit door Myanmar

Van Yangon naar Mandalay

Op dit moment zitten Eefje en ik in de trein van Yangon naar Mandalay. Het is een lange treinreis, 15 uur lang, maar eigenlijk best comfortabel inde upper class (1e en 2e klas zijn houten bankjes).
7 feb. 2015

Engelse les op Mandalay Hill

Eerste dag Mandalay

De dag na onze lange treinreis hebben we lekker rustig aan gedaan in Mandalay en zijn de dag begonnen in het zwembad bij het hotel tegenover ons hotel. Hoewel het weer een warme dag was, hebben wij daar helaas bij het zwembad weinig van gemerkt omdat het zwembad omringd was met hoge bomen en daardoor slechts enkele zonnestraaltjes het terras bij het zwembad bereikten.
8 feb. 2015

Fietstocht door Mingun

Tweede dag Mandalay

Na een rustdag gisteren, begonnen we vandaag met een fietstocht in de Lonely Planet. Bij ons hotel kon je fietsen lenen, dus dat kwam goed uit! Al snel kwamen we met fietsen uit bij de haven van Mandalay.
9 feb. 2015

Met de taxi door Mandalay en omgeving

Derde dag Mandalay

Oorspronkelijk was ons idee om vandaag naar Pyin Oo Lwin af te reizen, een mooi stadje niet zo ver van Mandalay met koloniale gebouwen, maar gisteren hoorden we van twee Engelsen die we bij het zwembad tegenkwamen dat dat niet bijzonder veel aan was en dat er nog veel in en om Mandalay zelf te zien was.
10 feb. 2015

Budha's, tempels en grotten

Van Mandalay naar Monywa

De volgende morgen stond er vroeg na het ontbijt weer een taxi voor ons klaar. Na de zeer goede ervaring met de chauffeur van gisteren wilden we eigenlijk weer dezelfde, maar omdat het hotel al bij een andere maatschappij voor ons had gereserveerd kon dat helaas niet.
11 feb. 2015

Next stop... Bagan!

Busrit van Monywa naar Bagan

Vandaag zetten wij onze reis voort per bus (ja, je leest het goed na al die taxi’s) naar Bagan, de stad van de ruim zevenduizend tempels die een van de hoogtepunten is van menig bezoeker aan Myanmar.
12 feb. 2015

Tempels, tempels, zwembad, tempels

Eerste dag Bagan

’s Ochtends vroeg na ons eerste ontbijt in het Zfreeti hotel in Nyaung U, een van de dorpjes rond het tempelcomplex in Bagan, stond er weer een taxi voor ons klaar om ons op pad te nemen naar de vele tempels die Bagan biedt.
13 feb. 2015

Sunrise tot sunset en er tussenin scooteren

Bagan dag 2

Minglaba! Zo groeten Birmezen elkaar en zo worden we ook gegroet bij elk hotel of souvenirswinkeltje dat we tegenkomen. Vandaag zijn we extra vroeg opgestaan om vanaf een tempel de zon op te zien komen in Bagan.